Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Altid Online

Tredje ægteskab, første ægtepagt

Da jeg havde været gift to gange tidligere og skilt lige så mange gange, var jeg for at sige det mildt meget påpasselig da jeg skulle gifte mig for tredje gang. Da jeg i begge mine tidligere ægteskaber skulle af med halvdelen af min formue til mine ekskoner, da man jo automatisk har fælleseje når man bliver gift. Heldigvis havde jeg ikke fået børn med nogle af min ekskoner, da det kunne havde gjort hele sagen med mere omkostningsfuldt. Derfor besluttede jeg mig for at snakke med et advokatfirma for at oprette en ægtepagt med min kommende kone hvis vi skulle blive skilt. Derfor blev jeg nødt til at samle noget mod til mig, for at fortælle min kommende kone om mine planer for at vi skulle indgå en ægtepagt.

Ikke særligt romantisk
Det er jo ikke ligefrem det mest romantiske, eller signalerer det mest tillidsfulde og stabile forhold når man foreslår sådan noget. Jeg fortalte hende derfor meget seriøst at grundet dårlige erfaringer fra mine to andre ægteskaber, at jeg gerne vil have hende til at indgå en ægtepagt. Da jeg havde stillet hende dette spørgsmål ventede jeg utålmodigt på hendes svar, jeg kiggede på hendes ansigtsudtryk for at se om jeg kunne spore nogle former for følelser, hvad enten de var dårlige eller gode. Efter et minuts tøven svarede hun; ”ok”, og derefter ringede jeg advokatfirmaet op, og fik en aftale i den efterfølgende uge for at komme ind og drøfte hvad der skulle være særeje, så vi herefter kunne oprette ægtepagten.

Ægtepagt er stadigvæk et tabu
Det er tabu for rigtigt mange mennesker at skulle snakke om ægtepagt, især fordi det kan signalere at man ikke regner med at ægteskabet kommer til at holde, men da man nu om dage ser at næsten hver fjerde ægteskab ender i en skilsmisse, samt mine egen dårlige erfaringer med dette, så mente jeg at det var den rigtige beslutning at tage. Derfor er jeg i dag glad for at jeg fik ringet til en advokat for at hjælpe mig med at oprette min ægtepagt, og at jeg i dag ikke skal tænke mere på om jeg vil blive ruineret i tilfælde af at jeg skulle blive skilt.

Hvis du gerne vil have specificeret hvad en ægtepagt er så kan du klikke her.

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post